Publicerad: Uppdaterad: 2019-10-24 14:44

Ett år med musiken i luften!

Person från humorgruppen Infallet ligger på Hultsfreds vägskylt

15 november 2016 släpptes ”There´s music in the air” (Hultsfred anthem)
– videon som hyllar Hultsfreds kommun med humor och musik. Ett år, över 570 000 visningar och 700 kommentarer senare kan vi konstatera att
musiken fortfarande ligger i luften!

Reaktionerna lät inte vänta på sig när humorgruppen Infallets musikvideo om Hultsfreds kommun släpptes. Syftet med musikvideon är att sätta Hultsfred på kartan, skapa en stolthet bland anställda och kommuninvånare och göra
kommunen attraktiv som arbetsgivare.

– Videon är helt i linje med vårt varumärke ”Du syns och hörs i Hultsfred!” och vi ville sticka ut i vår marknadsföring av kommunen, säger Malin Albertsson, turism- och informationschef.

Över hälften av dem som sökt olika tjänster inom kommunen det senaste året har uppgett i sin ansökan att de sett musikvideon.
– Musikvideon har gett oss en möjlighet att marknadsföra oss mot personer som kanske inte skulle känt till Hultsfred annars. Den har fått oss att sticka ut när vi rekryterar, och de röda glasögonen har vi använt som en röd tråd på våra rekryteringsbilder, säger Anna Ahlgren, HR-strateg.

Musikvideon har inte bara varit populär bland vuxna. Många skolor dansar till musiken, och när Infallet var tillbaka i Hultsfred för att spela in nya, kortare filmer blev kön för autografer lång.
– Vi har fått mycket positiva kommentarer om videon både från redan anställda, nyanställda och personer helt utanför vår organisation. Framförallt bland barn och i skolan har videon varit mycket populär. Jag tror att många kan känna en gemenskap kring videon, säger Anna Ahlgren.